An de an uităm „lecțiile” învățate cu o vară înainte și ne plătim greșelile cu prețul propriei noastre vacanțe.

Iată care sunt regulile pe care trebuie să le respecți dar și câteva trucuri de frumusețe care să îți asigure o vacanță perfectă.

1. Cel mai important sfat pentru o vară fără probleme: folosește crema de protecție solară. Asigură-te că produsul tău are filtre pentru ambele tipuri de raze UVA și UVB. Aplică ecranul solar cu aproximativ 15 minute înainte de a ieși din casă. Folosește-l zilnic, inclusiv pe vârful urechilor, mâini, laba piciorului și pe buze.

2. Fă un duș rapid după fiecare baie în piscină sau în mare. Chiar dacă sarea de mare e sănătoasă, nu o lăsa pe piele mai mult de 15 minute (o deshidratează excesiv). Îndepărteaz-o printr-un masaj ușor (un excelent exfoliant na­t­u­ral), apoi clătește-ți corpul cu apă călduță. (Nu uita să reaplici crema de protecție înainte de a te așeza din nou la soare.)

Seara, spălă-te cu un gel de duș cu proprietăți de hidratare, aplică un gel de aloe vera (hidratant, calmează arsurile solare și păstrează bronzul timp îndelungat) și picură-ți în urechi o soluție făcută din oțet alb și alcool (1:1). E un excelent dezinfectant.

3. Dacă ai stat prea mult la soare și te ustură pielea (de câte ori ți-am spus să folosești crema de protecție?), dă fuga la piață. Cumpără o mână de fasole verde proaspătă, spal-o bine, zdrobește-o cu furculița (nu cred că ai luat mixerul cu tine în vacanță) și amestec-o cu iaurt. Masează-ți întregul corp cu mixtura respectivă, las-o să acționeze zece minute și apoi îndepărteaz-o cu apă călduță. Usturimea va dispărea imediat, iar pielea va fi hidratată și catifelată, dar asta nu înseamnă că nu te vei coji peste câteva zile. Sorry, fiecare lucru are prețul lui!

4. Lumina intensă a soarelui îți poate irita ochii (cunoști simptomele: ochi injectați, roșii, umflați, mâncărimi). Taie rondele de castraveți (reci, din frigider), groase de jumătate de centimetru și aplică-le pe ochi. Lasă-le să acționeze 5-10 minute. (Castraveții conțin substanțe care calmează rapid pielea iritată.) Dacă ai cearcăne, nu încerca să le camuflezi cu anticearcăn (în lumina soarelui arată ridicol), ci folosește în schimb un fard de pleoape albastru sau mov, aplicat generos pe linia superioară și inferioară a genelor.

5. Te întrebi de ce ți-au apărut peste noapte pistrui sau pete pe piept, pe gât și pe spate? Dacă ai folosit parfum pe bază de alcool și apoi te-ai expus la soare, ai găsit răspunsul. Singurele parfumuri care pot fi folosite în zilele calde de vară sunt cele uleioase sau pe bază de apă.

6. Schimbă-ți programul de antrenament. Antrenează-te dimineața devreme (până în ora 10), pe o durată mai scurtă de timp (35-45 de minute). Înlocuiește alergarea cu înotul, antrenamentul cu greutăți cu un program special pentru plajă. Folosește cremă de protecție solară (da, și când faci sport) și bea cât mai multe lichide.

Sună surprinzător, dar a doua mare cauză a acneei este combinația (ucigătoare) dintre transpirație și lumina soarelui. Pentru a o evita, în timpul pauzelor dintre exerciții șterge-ți fața cu un șervețel demachiant sau un prosop, înmuiat într-o soluție tonică (jumătate tonic de față, jumătate apă minerală). Antrenează-te numai în haine de bumbac (lasă pielea să respire), lejere. Nu folosi parfum sau loțiuni parfumate. Cel mult o pudră de talc.

7. Ți se pare imposibil să folosești make-up la plajă, deși moda o cere? Totul depinde de produsele pe care le folosești. Iată câteva alternative, care-ți pot rezolva problemele: alege un fond de ten lejer, translucid, cu o formulă „oil free”.

Pentru a acoperi micile imperfecțiuni ale tenului, înlocuiește anticearcănul sau concealer-ul cu o pudră lejeră, care absoarbe excesul de sebum. Înainte de a aplica pudra sau fondul de ten, tapotează fața cu un șervețel curat, pentru a îndepărta excesul de cremă (da, crema hidratantă cu SPF trebuie aplicată, obligatoriu) și transpirația. Înlocuiește rujul cu un gloss de buze (rezistă mai bine la căldură și arată mai natural, chiar dacă alegi culori intense). Optează pentru mascara waterproof, obligatoriu. Restul (dacă folosești sau nu fardurile de ochi și de obraji, ce texturi alegi etc.) rămâne la libera ta alegere.

8. Vrei să slăbești? Nu-ți puteai găsi un moment mai nepotrivit decât în vacanță. „E vara, trebuie să slăbesc” este una dintre cele mai stupide motivații cu puțință. De ce nu spui atunci „e iarnă, trebuie să mă îngraș”? Hei, te poți bucura de vară și cu câteva kilograme în plus… Mergi la shopping și cumpără-ți ceva frumos: un autobronzant, o geantă de plajă colorată, o fustă trendy, o pereche de sandale… ceva care să te facă fericită și să-ți stea bine.

Și nu uita să-ți cumperi un parfum. În ultimii ani parfumierii au încercat să dea creațiilor lor o nouă dimensiune (nu doar să miroasă bine): să inducă o stare de confort și de relaxare. Pentru energizare alege un parfum cu note citrice, pentru relaxare, unul cu aromă de vanilie, lavandă sau santal.

9. Spală-ți părul zilnic, cu mișcări ușoare, fără a agresa scalpul. Folosește de fiecare dată un șampon și un balsam, concepute special pentru tipul tău de par, plus un hairspray cu protecție UV. Folosește o mască pentru păr o dată pe săptămână. Nu te pieptăna cu mișcări agresive și folosește o perie făcută din materiale naturale (păr, sârmă, cauciuc). Nu-ți tapa părul în vârful capului. Nu folosi benzi elastice pentru a-ți prinde părul.

Bea multă apă. Mănâncă multe fructe, legume și proteine. Dacă pe plajă constați că ți-ai uitat spray-ul de protecție solară, nu dispera: loțiunile pentru corp funcționează la fel de bine, dacă au factor de protecție. Udă-ți părul înainte de a intra în piscină și aplică un strat de balsam care nu necesită clătire (leave-in). În felul acesta părul va absorbi mai puțin clor sau alți dezinfectanți.

10. Amestecă într-o cană suc de lămâie și apă rece (1:1). Înmoaie două prosoape în soluția obținută și înfășoară-le în jurul tălpilor. Are un efect reconfortant, hidratant, catifelează pielea picioarelor și vindecă eventualele crăpături sau tăieturi datorate scoicilor și pietricelelor de pe plajă. Masează-ți apoi tălpile cu o cremă de gălbenele (are efect cicatrizant și dezinfectant).

Crema de gălbenele este ideală și pentru tratarea și calmarea mușcăturilor de țânțari sau albine. Pentru a preveni, însă, aceste mici incidente, folosește un supliment nutritiv de vitamina B1. Studiile recente au dovedit că o anumită doză de vitamina B1, ingerată zilnic, modifică gustul sângelui și respinge țânțarii.

11. Pentru ca unghiile tale să arate superb, trebuie să le hrănești (cu omega-3 – un supliment nutritiv, derivat din uleiul de pește, care se găsește la orice farmacie) și să le protejezi (cu lac de unghii – aplică-l pe unghiile bine curățate, în două straturi subțiri, inclusiv pe marginea din vârful unghiei).

12. Transpiri excesiv? Iată câteva trucuri ayurvedice care te vor ajuta să te răcorești. Evită băuturile reci, de la frigider și cuburile de gheață și consumă numai lichide la temperatura camerei (nu a plajei!). Mănâncă dulceață de trandafiri (evident, fără a face excese) –ajută la reglarea temperaturii corporale și adaptarea la condiții extreme. Consumă cât mai puțină carne (mai ales carne de porc și de vită) și înlocuiește-o cu fructe și legume. Bea ceai de mentă și măceșe (amestecate în părți egale) sau ceai de ghimbir.

Sursă text: elle.ro

Postări recomandate

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *