Ne-am obișnuit, încă din filmele americane, cu imaginea gravă, extrem de oficială a birourilor serioase, în care predomină doar alb și negru, într-o combinație distinct diplomatică. Astăzi, biroul de arhitectură din Chișinău AB+Parteners, specializat în proiecte arhitecturale și de design interior, îți oferă un studiu de caz despre importanța pe care o are imaginea de ansamblu a unui birou asupra întregii afaceri, pornind de la experiența unor proiecte inedite.

design-de-interior-birou-londra

Cum transformarea unui birou poate deveni prima etapă a unui rebranding?

Se spune că rebrandingul este o formă aparte de maturitate în transformarea unei afaceri, iar unul dintre instrumentele relevante ale acestuia este imaginea, viziunea fizică a unei locații sau a unor obiecte. Este deci, astfel, de la sine înțeles că un birou în care se resimte amprenta originalității devine o veritabilă carte de vizită, cu care în primă fază interacționează orice potențial client. Înțelegerea acestui fapt aduce rezultatele scontate. În ultima perioadă, oamenii de afaceri, antreprenorii mici sau mijlocii percep tot mai acut nevoia unei schimbări în această direcție și apelează la specialiști cu nivel de expertiză, care le pot transforma locația într-o parte integrantă din brand. Designerii din echipa AB+Parteners au înțeles tendințele și au mutat ideea oficiilor strict funcționale în dimensiunea creativă a unei afaceri. Pentru a nu fi declarativi, iată câteva proiecte în care AB+Parteners și-a propus să transforme imaginea de ansamblu a unor birouri din diferite domenii instituționale.

 

Oficiul Cornelius UK Ltd – strictețe și rafinament britanic

design-interior-office-londra

Proiectul conceput pentru compania Cornelis UK Ltd a pornit de la realizarea unui spațiu multifuncțional, cu delimitări prestabilite. Una dintre provocările de care s-au ciocnit designerii AB+Parteners a ținut nemijlocit de planificarea geometrică neregulată a spațiului, fapt pentru care aceștia au vopsit tavanul și pereții interiori, finisați cu module decorative, în culori închise, creând astfel senzația de contrast structural. Pentru că se impunea necesitatea unei compartimentări și a unei aerisiri, au fost utilizați pereți din sticlă satinată, personalizată cu elemente din identitatea companiei beneficiare, și anume cu unul dintre elementele constitutive ale logo – ului Cornelius UK Ltd. Pentru a părăsi zona sumbră a spațiilor de oficiu clasice, au fost utilizate corpuri de iluminare geometrice, care oferă o lumină aparte, scenografică, și plante care au adăugat o pată cromatică vie.

NG Imobile Office – duetul dintre minimalism și loft

amenajare-interioara-zona-receptie

Provocarea acestui proiect a fost centrată pe păstrarea stilului sobru, dar în același timp creativ, deoarece elementul central al afacerii o reprezintă crearea proiectelor imobiliare, prin urmare, conceptul NG Imobile Office a luat ființă din îmbinarea reușită a stilului minimalist și a celui loft. Deosebirile dintre acest proiect și Oficiul Cornelius UK Ltd sunt chiar la suprafață.

NG Imobile Office pretinde la o imagine mai colorată. Accentele create de cărămida lăsată la vedere și de pereții din beton nefinisați sunt meniți să adauge fin anturajului o subtilă doză de duritate și profesionalism, dar totodată să schițeze ferm imaginea unui proiect tânăr, în devenire. Pentru a evita rigiditatea și a păstra ideea generală, specialiștii AB+Partners recurg frecvent la condimentarea spațiului cu detalii clasice și la fel au decis să procedeze și în acest proiect. Mobila din piele, marmura și lemnul utilizate, busturile și tablourile de inspirație clasică potolesc contrastul creat. Un element relevant este alegerea corectă a elementelor de iluminare, care sunt ușor reglabile și asigură un flux constant de lumină în cele mai importante zone ale biroului.

Birou Notarial ”Milanin Law Office” – un spațiu dedicat legii 

office-design-interior-chisinau

În cazul acestui proiect, marea provocare vine din partea dimensiunilor reduse ale spațiului, iar pentru a face față echipa AB+Parteners a decis să reducă substanțial volumul mobilierului, rezumându-l la cele mai necesare elemente. Totodată, s-a mizat pe iluzia optică a spațiului, grație amplasării pereților separatori de sticlă dintre cabinete, iar iluminarea scenografică vine să completeze întreg fenomenul. Pentru a dilua gama cromatică generică s-a decis în favoarea unor fotolii tapisate în culoare galbenă, care oferă o energie spațiului, transformându-l într-o zonă de calmitate și confort.

De ce un birou poate deveni parte inerentă din strategia de imagine a unei companii? În primul rând, deoarece este primul spațiu cu care interacționează viitorul client, fapt pentru care trebuie să lase o impresie ireproșabilă. În al doilea rând, un birou cu design deosebit poate reliefa anumite accente forte ale unui business, astfel încât să îți convingi instantaneu clienții despre seriozitatea activității tale profesionale.

design-interior-birou-londra

amenajare-interioara-birou-chisinau

Postări recomandate

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *