Unul dintre cele mai benefice sporturi, pe care ar trebui să-l practice în mod deosebit femeile, este înotul. Pe lânga beneficiile aduse sănătății, înotul favorizează o condiție fizică de invidiat. Practicând înotul, îți vei creşte starea de bine, vei reduce problemele de somn, vei proteja articulațiile și oasele. Ce alte beneficii are acest tip de sport, îți spunem în articolul de mai jos!

fun-1850709_1920
Înotul este o opțiune excelentă pentru a face mișcare în orice perioadă a anului. Astfel, fie că este vară sau iarnă, te poți bucura de beneficiile acestui sport.

Înotul oxigenează sistemul nervos central
Dacă alegi să practici înotul, trebuie să știi că acesta este o bună metodă de a stimula sistemul nervos central. În timpul înotului, creierul se oxigenează. În urma efortului fizic depus, oxigenul asimilat e transportat rapid prin vasele sanguine, regenerând celulele creierului.

Înotul reduce stresul
Este cunoscut faptul că femeile sunt mult mai stresate decât bărbații. Din acest motiv, este indicat practicarea înotului.  Înotând, creierul creşte secreţia de endorfine, fapt care duce la combaterea stresului și relaxarea organismului.

Înotul întărește toți mușchii
Dacă îți dorești mușchi puternici, practică înotul! Într-un singur antrenament vei stimula toate grupele de muşchi.  Rezistenţa apei poate fi de 44 de ori mai mare decât aerul. Pentru a te deplasa prin ea, trebuie să depui mult efort. Astfel înotul este  o modalitate rapidă şi accesibilă de a-ţi întări muşchii.

Înotul te ajută să scapi de kilogramele în plus
Înotând, orice femeie poate slăbi într-un mod sănătos. În timpul înotului se ard grăsimile într-un mod mai lent, însă tocmai din acest motiv este recomandat practicarea acestui tip de sport pe o perioadă lungă de timp. O persoana de 60 de kilograme care înoată într-un ritm moderat va arde aproximativ 240 de calorii la fiecare 30 de minute. Procesul de slăbire e de durată, însă datorită celorlalte beneficii extraordinare pe care le are înotul, merită orice așteptare.

Înotul – recomandat femeilor însărcinate
Înotul este cea mai sigură formă de efort. Pentru femeile însărcinate are numeroase beneficii, printre care: tonifică musculatura, menţine o constituţie fizică bună, prin înot sunt eliminate mult mai rapid din corp toxinele şi substanţele dăunătoare.

Tu ce tip de sport practici?

Anna Casian-Musteață

Sursa foto – Pixabay

Postări recomandate

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *